Garancia



KITERJESZTETT GARANCIA

Az általunk eladott készülékek hivatalos forrásból, a gyártók magyarországi képviselőitől származnak, minden készülékre gyári alapgarancia vonatkozik, ami fogyasztónak minősülő vevők esetén meghosszabbítható a következő időtartamokra:

  • Gree: 3 év teljes körű + további 7 év a kompresszorra, feltétel: rendszeres karbantartás

  • Fujitsu: 10 év garancia, feltétel: rendszeres karbantartás és termékregisztráció

  • Polar: oldalfali mono split klímákra 3 év garancia, multi klímákra 3 év garancia, feltétel: rendszeres karbantartás

  • Fisher: 6 év, feltétel: rendszeres karbantartás és termékregisztráció

Általános feltétel a klímaberendezések komfort célú használata. Nem komfort felhasználási területnek számítanak az élelmiszerüzletek, ipari létesítmények, laboratóriumok, üzemi konyhák, szórakozóhelyek stb.

A kiterjesztett garancia részletes feltételeit a készülékekhez mellékelt garanciajegyek tartalmazzák valamint megtekinthetők a gyártók hivatalos magyarországi képviselőinek honlapjain.


GARANCIÁLIS IGÉNY ÉRVÉNYESÍTÉSE

Meghibásodása esetén áramtalanítani és üzemen kívül kell helyezni a készüléket.  A hiba bejelentését az elérhetőségeinken feltüntetett címen és telefonszámon, e-mailban vagy a Kapcsolat menüpontban lehet megtenni.

Az egyeztetett időpontban munkatársaink a helyszínen elvégzik a hibafeltárást és a javítást. Szükség esetén leszerelik a meghibásodott egységet vagy alkatrészt és műhelyünkben javítják meg. Ha a javítás nem lehetséges határidőn belül, a készüléket kicseréljük. Ha a csere nem lehetséges helyettesítő terméket ajánlunk fel. A javítás során a készülékbe csak új alkatrészt építünk be. A garanciális határidő meghosszabbodik a javítási időnek azon részével, amely alatt a berendezést nem lehetett rendeltetésszerűen használni.

Ha a Vevő garanciális javítást rendel meg, azonban a készülék hibátlannak minősül, akkor a Vevő köteles megfizetni kiszállást és a vizsgálattal töltött időt.

Nem tartozik a garancia körébe a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére történt átadást követően lépett fel, így például, ha a hibát
- nem általunk végzett szakszerűtlen (nem a szerelési útmutatóban leírtak szerinti ) üzembe helyezés;
- nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, a karbantartás hiánya;
- elemi kár, természeti csapás okozta.

A rendellenes használattól meghibásodott készülék javítási költsége a garancia időtartamán belül is a Vevőt terheli.


FELTÉTELEK A GARANCIÁLIS IGÉNYEK ESETÉN

1. A SZAKSZERŰ TELEPÍTÉS IGAZOLÁSA

  • Klíma telepítést és beüzemelését kizárólag érvényes F-gáz azonosítóval rendelkező szakember végezheti el. Ennek megtörténtét a Telepítési Tanúsítvány igazolja.
  • A telepítés körülményeit és a mért paramétereket a beüzemelési jegyzőkönyvben kell rögzíteni a következő adatok megadásával:
        - külső időjárási adatok,
        - belső tér hőmérséklete,
        - szerelési távolság, szintkülönbség,
        - a felhasznált cső méretei,
        - a vákuumpróba értékei (nyomás, időtartam, használt műszer típusa, gyári száma),
        - a beüzemeléskor a gépben használt hűtőközeg mennyisége,
        - az áramellátás módja,
        - nyomás és elpárolgási adatok.
  • A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni a készülék szériaszámát.

2. RENDSZERES KARBANTARTÁS IGAZOLÁSA

A klímaberendezés rendszeres, szakszerű karbantartást igényel, melynek hiánya esetén a készülék elveszíti a garanciát. A karbantartás során a  kültéri egység hőcserélőjének és motortestének valamint a beltéri egység szűrőinek és hőcserélőjének átvizsgálása és tisztítása, a hűtőközeg nyomásának és az elektromos csatlakozások ellenőrzése történik.
A karbantartás gyakorisága legalább évi 1 alkalom,
ha jellemzően csak hűtésre használják és tiszta levegőjű környezetben lévő lakásban. Hűtésre és fűtésre is használva, magas légszennyezettségű helyeken, irodákban, ipari környezetben ennél gyakrabban, esetleg 4 – 6 alkalommal is szükséges lehet a karbantartás évente. A szükséges évenkénti karbantartások számát a működési körülmények ismeretében az üzembe helyező szakember határozza meg.

A karbantartás elvégzésének igazolásához számla és karbantartási jegyzőkönyv szükséges.


3. NÁLUNK TÖRTÉNT VÁSÁRLÁS IGAZOLÁSA

Garanciális kötelezettségeink csak az általunk értékesített készülékekre terjednek ki. A termék azonosítása a készülék oldalán található szériaszám és típusszám valamint a számla,  garanciajegy vagy beüzemelési jegyzőkönyv alapján történik.


4. GARANCIAJEGY MEGLÉTE

A garanciajegyen fel kell tüntetni az üzembe helyezés időpontját, a klímaszerelő nevét, és a szerelésre jogosító ún. F-gáz képesítést igazoló kártya számát.


A GARANCIA TÍPUSAI

Jogszabály alapján a fogyasztónak minősülő vásárlók a termék átadásától (üzembe helyezésétől) számított 1 év időtartamban jótállási igénnyel, 2 év időtartamban kellékszavatossági igénnyel fordulhatnak az eladóhoz, valamint a forgalomba hozataltól számított 2 év időtartamban termékszavatossági igénnyel fordulhatnak a gyártóhoz/importőrhöz.

A fogyasztónak nem minősülő vásárlók a termék átadásától (üzembe helyezésétől) számított 2 év időtartamban kellékszavatossági igénnyel fordulhatnak az eladóhoz.


1. KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁS

Fogyasztónak minősülő Vevőink az általunk értékesített készülékek gyártóival szemben fennálló kötelező jótállással kapcsolatos igényeiket nálunk érvényesíthetik.  Jótállási kötelezettségünk alól mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka az átadás vagy üzembe helyezés után keletkezett.

Ha a Vevő a készülék meghibásodása miatt az átadástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, úgy a készüléket kicseréljük, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


2. KELLÉKSZAVATOSSÁG

Fogyasztónak minősülő és fogyasztónak nem minősülő Vevőink felé 1 év kellékszavatossági kötelezettséget vállalunk hibás teljesítésünk esetén. Hibás teljesítésnek az számít, ha rejtett vagy gyártási hibás készüléket adtunk el, azaz a hiba oka már a vásárlás pillanatában is jelen volt a készülékben,  azonban az nem volt felismerhető.

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül (nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül ) közölni. A Vevő a teljesítéstől (készülék átadása vagy üzembe helyezése) számított 2 éves határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is jelen volt a készülékben.


3. TERMÉKSZAVATOSSÁG

Készülék hibája esetén a Fogyasztó a termék gyártójával (importőrével) szemben közvetlenül termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A készülék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a készülék gyártó (importőr) általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag a készülék gyártójával (Importőrrel) szemben gyakorolhatja. A készülék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre nem lehet érvényesíthet. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított alkatrészre vonatkozó kellékszavatossági igény érvényesíthető a gyártóval szemben.


4. A FOGYASZTÓ FOGALMA

A fogyasztó a Polgári Törvénykönyv alapján: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.